Hlavní stránka » Myšlenkové mapy pro školství » Ukázkový školní projekt na myšlenkové mapy

Ukázkový školní projekt na myšlenkové mapy

Inspirujte se úspěšným projektem na základní škole a podívejte se, jaké myšlenkové mapy dokáží vytvořit žáci na základní škole, když mají dobré vedení a nadšené pedagogy. 

 

font-family:“Arial Narrow““>Myšlenkové mapy ve školství a ve výuce mají své místo. Bohužel skutečně pozoruhodných a velmi přínosných projektů a případů z praxe až tolik není. Povětšinou školy a učitelé využívají myšlenkové mapy spíše jako doplněk a na podporu svých vzdělávacích aktivit. Tento úspěšný projekt šel však mnohem dál. Nejenže představil a naučil žáky myšlenkové mapy tvořit, naučil je tvořit na počítači v profesionálních specializovaných programech, ale hlavně žáky naučil myšlenkové mapy používat v osobním životě a osobním rozvoji.

font-family:“Arial Narrow““>Autor projektu a hlavní realizátor, je ředitel školy ZŠ Korunovační na Praze 7, pan ředitel Komrska. Jako výtvarník, informatik a současně i nadšenec do využití  moderních technologií ve školství, zúročil léta svojí praxe i svoji schopnost strhnout žáky na smysluplný projekt.

font-family:“Arial Narrow““>Samotnému projektu tvorby myšlenkových map předcházela přednáška jednoho z rodičů žáků školy – úspěšného podnikatele.  Tento podnikatel aktivně využívá myšlenkové mapy nejen ve svém podnikání, ale i selfmanagementu. Svým vyprávěním i konkrétními ukázkami si získal zejména starší žáky. Toto potom pan ředitel úspěšně využil a připravil pokračování projektu – samotnou tvorbu myšlenkových map žáky ve výuce.  Jak sám uvádí, samotné výsledky i přístup žáků jej pozitivně překvapil. My se můžeme podívat na některé úspěšné práce na fotografiích ze školy. Domnívám se, že každý, kdo měl někdy něco do činění s myšlenkovými mapami, ocení nejen originalitu, ale i kvalitu map na fotografiích , a to zejména, když jde o žáky základní školy.

font-family:“Arial Narrow““>Já osobně na tomto projektu oceňuji tyto aspekty:

·        Získání žáků pro myšlenkové mapy a jejich aktivní zapojení

·        Rozvoj kreativity žáků

·        Schopnost prezentovat svoji osobnost, názory a image jednotlivými žáky

·        Nejen úspěšnou realizaci projektu, ale i prezentaci v podobě tisku a vystavení

·        Propojení myšlenkových map s praxí a ukázka využití v každodenním životě

·        Ukázka a pozitivní příklad žákům

 Věřím, že obdobných příkladných projektů bude ve školství přibývat.

Mgr. Miloslav Hubatka

 Poděkování panu řediteli Tomáši Komrskovi a škole ZŠ Korunovační Praha 7 za poskytnutí fotografií a úspěšného projektu.

Další fotografie najdete     http://www.korunka.gns.cz/mapy_chodba